آرشیو پرسش و پاسخ ها: بدحجابی

نگاه به محارم اگر از روي شهوت

نگاه به محارم اگر از روي شهوت و غريزه باشد چه حكمي دارد؟
الف)  جايز نيست و نگاه با شهوت گناه است.  ب )  در روايت است:  «النظر سهم مسموم من سهام ابليس؛ نگاه، تيرى زهرآلود از كمان شيطان است» . اين روايت به خوبى نشان مى‏دهد كه نگاه‌‏آلوده  يكى از دام‏هاى خطرناك شيطان است. البته ممكن است فرد نزد خود بپندارد كه در نگاه او، اثر سوئى نيست؛ ليكن اين يكى از شيوه‏هاى رسوخ و لانه گزينى پنهان شيطان در نفس است كه به تدريج دايره تسلط خود بر نفس را گسترش مى‏دهد تا در جاى لازم، ضربه كارى را وارد سازد.
(6 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (1)
حصارکی
۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت۱۲:۳۱
یکی از عزیزان سؤال کردند اگر کسی در گذشته با تخیل چهره یکی از محارم خود مثل خواهر به خودارضایی دست زده باشد و الآن پشیمان است چه کار کند؟( البته متن سؤال ایشان را به خواطر صراحت بیان نیاوردم ولی مضمونش این بود که عرض شد)
پاسخ:
دوست عزیز خداوند رحمان و رحیم همیشه به دنبال یک بهانه است تا بنده گنهکارش را که از کار زشت خود پشیمان شده است را ببخشاید مخصوصا اگر آن شخص جوان باشد و در دوره جوانی پشیمان شده باشد و لذا خداوند در قرآن کریم می فرماید: قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ (بگو اى بندگانم كه زياده بر خويشتن ستم روا داشته‏‌ايد، از رحمت الهى نوميد مباشيد، چرا كه خداوند همه گناهان را میبخشد، كه او آمرزگار مهربان است) سوره زمر آیه 53
البته بشرطی که انسان از گناه خود بیزاری بجوید و بر درگاه الهی استغفار و توبه نماید و اگر حقی از کسی ضایع کرده است را جبران نماید وحلالیت بگیرد.
چنین شخصی نه تنها گناهش بخشیده می‎گردد بلکه خداوند بخاطر این عمل جوانمردانه‌اش که غرور خود را نزد پروردگارش شکسته و به عذر خواهی پرداخته است پاداش بسیار بزرگی هم به او هدیه خواهد داد.
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید