آرشیو پرسش و پاسخ ها: امر به معروف و نهی از منکر

پخش موسیقی

سوال:بیشتر وقت‌ها در عروسی‌ها به پخش نوارهای موسیقی می‌پردازند که بعضی از آنها از صدا و سیما هم پخش می‌شود؛ آیا نیروی انتظامی و یا بسیج و یا نهاد دیگری می‌توانند آنها را از این عمل باز دارند و نهی از منکر کنند؟

پاسخ :همه مراجع: اگر از نوع موسیقی حرام باشد، گوش دادن به آن جایز نیست و نهادهای یاد شده وظیفه دارند ارشاد و نهی از منکر کنند. صرف پخش شدن آن از صدا و سیما، دلیلی بر جواز آن نیست؛ ولی صداهای مشکوک اشکال ندارد. مکارم، استفتاءات، ج ۲، س ۱۳۷۲ و ۱۷۱۲؛ صافی، جامع المسائل، ج ۲، س ۱۴۶۲ و ۱۴۵۹ و ج ۱، س ۱۰۱۶ و ۱۰۰۷؛ تبریزی، استفتاءات، س ۱۰۷۱ و ۱۰۵۹؛ فاضل، جامع المسائل، ج ۱، س ۹۴۷ و ۹۴۶ و ۹۹۵؛ خامنه‌ای، اجوبةالاستفتاءات، س ۱۱۵۴ و ۱۰۶۶ و ۱۱۳۹؛ سیستانی، sistani.org، موسیقی، ش ۱۳ و ۲۲؛ بهجت، توضیح المسائل، م ۱۶۰۸ و متفرقه م ۲۰؛ نوری، استفتاءات، ج ۱ س ۱۰۱۱ و ۱۰۱۵.

(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید