آرشیو پرسش و پاسخ ها: تخلفات اداری و شرعی

نخلف مدیر

سوال:اگر کارکنان ادارات و مؤسسات در محل کار خود ارتکاب تخلفات اداری و شرعی را توسط مسئولین مافوق مشاهده کنند چه وظیفه‌ای دارند؟ اگر کارمندی خوف داشته باشد که در صورت مبادرت به نهی از منکر ضرری از طرف مسئولین بالاتر متوجه او شود، آیا تکلیف از او ساقط می‌شود؟

جواب: اگر شرایط امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد، باید امر به معروف و نهی از منکر کنند، در غیر این صورت تکلیفی در آن مورد ندارند. همچنین با وجود خوف از ضرر قابل توجه هم تکلیف از آنان ساقط می‌شود، این حکم در مواردی است که حکومت اسلامی حاکم نباشد. ولی با وجود حکومت اسلامی که اهتمام به اجرای این فریضه الهی دارد، بر کسی که قادر بر امر به معروف و نهی از منکر نیست، واجب است که نهادهای مربوطه را که از طرف حکومت برای این کار اختصاص یافته‌اند، مطلع نماید و تا کنده شدن ریشه‌های فاسد که فسادآور هم هستند، موضوع را پیگیری کند.

اجوبۀ الاستفتائات آیت الله خامنه‌ای- سؤال ۱۰۸۲

(2 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (2)
فریدون سلیمانی
۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت۰۱:۵۰
باسلام واحترام کامل
به استحضارمی رسانم که اداره آب وفاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان درزمان صدورقبض .قبضهایی که مبلغ بالایی دارند درسیستم تایید نمینماید ودرهنگام وصول مبلغی که میل خودشون هست ثبت میکنند .حتی درامد انشعابات غیرمجار را نیز به خزانه واریز نمیکنند ومیگن برای خرج اداره نیاز هست .اینجانب باوجوداینکه حتی به سازمان بازرسی گزارش کردم هیچ اقدامی نشد وهمون مسئول امورمشترکین الان مدت دوماه است که رئیس اداره شده .شماره تماس 09398793908
جوابگو
۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت۰۶:۲۸
باسلام دوست عزیز گزارش تخلفات اداری درحوزه وظائف ما نمیباشد به اداره حراست همان اداره گزارش دهید باتشکر
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید