آرشیو پرسش و پاسخ ها: بانوان

غسل حیض

سوال:من غسل جنابت بهم واجب بوده و قبل از اینکه غسل جنابت بجا بیاورم عادت شده و خون حیض دیده ام .لطفا راهنمایی ام کنید که حکمش چیست.
پاسخ:شما بعد از پایان عادت ماهانه و پاک شدن از حیض یک غسل انجام می دهید با دونیت ( غسل جنابت و غسل حیض انجام می دهم قربتا الی الله ) .
توضیح اینکه انجام غسل جنابت برای عبادت واجب است یعنی مسلمان برای خواندن نماز و گرفتن روزه و سایر عباداتی که طهارت شرط صحیح بودن عبادت است؛ نباید غسل جنابت بر گردن داشته باشد .
هرچند باقی ماندن بر جنابت هم مکروه است و خوب است انسان همیشه در حال طهارت باشد .
در مورد شما هم چون الان باید برای دوره ماهانه صبر کنید و عبادتی بر شما واجب نیست فرقی نمی کند که سریع غسل کنید و در پایان عادت نیت می کنید به جای هر چند تا غسلی که بر گردن دارید یک بار غسل می کنید . فرض کنید کسی هم جنب باشد و عادت باشد و هم دست به میت زده باشد و در روز جمعه بخواهد غسل کند با یک بار غسل به نیت این چهار غسل جنابت ؛ حیض؛ مس میت، مستحبی جمعه ؛ هم سه غسل واجب از گردن او ساقط می شود و هم ثواب غسل جمعه بر او نوشته می شود .

(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید