آرشیو پرسش و پاسخ ها: مراجع عظام

برگزاري كنسرت موسيقي و كلاس‎هاي آن

سؤال:
فرزندان بسيجي حضرت‎ عالي در سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان در سطح مراكز فرهنگي، فرهنگ‌ سراها و ديگر مراكز وابسته به اين سازمان، اقدام به اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و آموزشي، متناسب با ذائقة نسل جوان و برخوردار از پيام‎هاي ديني مي‌نمايند. با توجه به اينكه استفاده از ابزار موسيقي در اوقات فراغت و نيز در زمينه‌هاي آموزشي، يكي از محورهاي هنري اين سازمان است، عزم جدي مسئولان اين سازمان در تبعيت محض از انديشه‌ها و فرمان‌هاي مقام ولايت است. خواهشمند است حكم شرعي را در موارد ذيل بيان فرماييد:
1. برگزاري كلاس‎هاي موسيقي سنتي در سطح مراكز فرهنگي سازمان توسط استادان اين رشته، براي برادران و خواهران به‌طور جداگانه چه حكمي دارد؟
2. برگزاري برنامه تحت عنوان كنسرت موسيقي كه با حضور خوانندگان و نوازندگان متناسب و استفاده از محتواي سالم با حفظ شئونات ديني صورت مي‌پذيرد، چه حكمي دارد؟
3. تشكيل گروه موسيقي براي تأمين نيازهاي سازمان و شهر، در بزرگداشت مناسبت‌هاي اجتماعي، چه حكمي دارد؟
جواب:
در كل، يادگيري و تدريس موسيقي و ترويج آن و تشكيل كنسرت موسيقي يا گروه خاص موسيقي، هرچند موسيقي حلال باشد، با اهداف عالية نظام مقدس اسلامي سازگار نيست.
منبع: کتاب احکام فرهنگی - هنری/ بر اساس فتاوای امام خامنه‌ای/ انتشارات زمزم هدایت/ پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید