آرشیو پرسش و پاسخ ها: خانواده

ازدواج از روی بی‌میلی

  • میلی به زنها ندارم. ولی به خاطر مادرم ، با دختر عمویم عقد کرده ام و می خواهیم عروسی کنیم . می خواهم بپرسم که آیا نبود این کشش ، مشکل ایجاد نمی کند؟
  • من نظرم این است که ایشان از نظر نیازهای غریزی تمایلی به جنس مخالف ندارد نه اینکه مسئله ارتباطی و عاطفی باشد . چون اگر آن باشد خیلی مهم نیست و مواردی داشتیم که ، گفتگو شده است . اگر منظور این است که هیچ احساس غریزی نسبت به جنس مخالف و خانم ها ندارند، خوب حتما این مشکل را قبل از ورود به زندگی مشترک باید حل کنند . تا خدای نخواسته بعداً دچار مشکل نشوند . چون نیازهای غریزی در زندگی زناشوئی واقعاً مهم است و به تجربه رسیده ایم.  در این سالها ، یکی ازعوامل جدی انحراف اخلاقی ، جنسی ، اختلالات روحی و روانی،  اضطراب ، بهانه گیری ها ، استرس ها ، سردی روابط  ، بی محبتی ها ، این است که نیازهای غریزی طرفین بر آورده نمیشود . لذا باید به فکر این مشکل باشید . معمولا اقایانی که این جور احساس غریزی نسبت به همسرتان و جنس مخالف ندارند ، مبتلا به یکی از دو طبقه اختلالات میل جنسی می باشد . یکی اختلال میل جنسی کم کار و یکی اختلال انزجار جنسی است که این علل دارد و درمان نیز دارد . ممکن است عامل ، افسردگی ماژور و حاد باشد . معمولا 80 درصد افرادی که افسرده هستند ، در کارکرد جنسیشان اختلال ایجاد میشود و این میل اختلال جنسی در آنها وجود دارد و اگر شما احساس می کنید ، افسردگی حاد دارید ، قبل از ورود به زندگی مشترک ، به سراغ روان پزشک و متخصص اعصاب و روان بروید . می تواند به شما کمک کند و اگر افسردگی شما از بین برود ، غالبا اختلال میل جنسی تان هم از بین خواهد رفت. چون اختلال جنسی ، همان افسردگی بوده که شما داشته اید یا اصلا ممکن است منشا آن روحی و روانی باشد . مثل فشارهای روحی ، تجربه ناخوشایندی در زمینه جنسی در دوران کودکی . ما  چنین موردی داشته ایم یا احساس گناهی که بعضی ها در رابطه با ارتباطی که با همسرشان دارند، اگر چنین احساسی دارید  ، منشا آن ، روحی روانی است . به متخصص سکس تراپیست مراجعه کنید . روانشناسی است که دوره های درمان جنسی  را دیده است و با توجه به اینکه این تخصص در همه جا نیست و ممکن است در شهر کوچک نباشند ، به همان روانشناس مراجعه کنید . ممکن است از قبل این حالت بوده و ایشان در دوره نوجوانی هم به جنس مخالف کششی نداشته اند و ممکن است منشا آن اختلالات هورمونی باشد . در این صورت به متخصص غدد مراجعه می کنند و اگر نمی دانند درد آنها چیست ، توصیه ما این است که شما به سراغ روانپزشک بروید . روانپزشک ، اگر در حیطه کاری خودش  باشد ، مشکل را خودش حل میکند اما اگر در حیطه کاری خودش نباشد ،آن را به همکارانشان ارجاع میدهند تا با تخصص آنها ،  مشکل را حل کند . خوب احتمال خیلی ضعیفی هم است ، اگر این احساس را ندارند ، ممکن است اختلال هویت جنسی باشد. (.  (trans acualt
  • کسی که اختلال هویت جنسی دارد ، هیچ احساسی ندارد وآقایی است که کاملا احساس زنانه دارد و در قالب بدن یک آقا ، البته خانم هم میتواند اینطور باشد ، به این عنوان آقایی است که در غالب بدن خانم است . البته این مزید بر علت است . ممکن است این آقا در دوره کوچکی ، دوست داشته با اسباب بازی های دخترانه بازی کند و در دوران نوجوانی ، چادر سرش کند یا موهایش را بلند کند و در خانم هم همین  جور ، برعکس پوشش مردانه بزند ، با پسرها بازی کند یا گفته اند نوجوان داریم که دست وپاهایش را میتراشد تا موی بیشتری در بیاورد . خوب باید فرایند درمانی طی شود . البته ایشان نترسند ، شاید هیچ کدام از این ها نباشد . الان هیچ احساسی ندارد ، از اول هم نداشته ، دوران نوجوانی هم نداشته ، ما میگوییم احتمال تراس اکچول است ، یکسری کارهای روان درمانی هم روی انها انجام میشود . چون ممکن روحی و روانی هم باشد . همه راههای درمانی را میروند ، زمان بر هم هست ، ممکن است طول بکشد اگر به نتیجه نرسیدند ، تمام این درمانگرها در حیطه های مختلف ، کمیسیونی تشکیل میدهند که یکی از اعضای این کمیسیون هم نماینده تشکیلات قضائی است . چون دادگاه در اینجا دخیل است . زیرا اگر بخواهند تغییر جنسیت بدهند و شناسنامه عوض کنند ، کمیسیون تشکیل میدهند و ممکن است  به این نتیجه برسند که این شخص باید تغییر جنسیت بدهد . اما عرض کردم نگران نشوید . این یک احتمال است و جهت اطلاع عزیزان این ها را عرض می کنم . امیدوارم همان موارد قبلی باشد . که بتوانند مراجعه کنند و مشکل را حل کنند. این ، هم مهم است و هم ، قابل حل است . واقعاً ارضاع این نیازها نکته اساسی در زندگی زناشویی است و نباید به ان بی توجه بود . به جهت همان نکاتی که عرض کردم  و بحث بقاء نسل که این هم هدفی از ازدواج است.