آرشیو پرسش و پاسخ ها: خانواده

پسر 11 ساله ای دارم که اعتماد به نفس پایینی دارد

پسر 11 ساله ای دارم که اعتماد به نفس پایینی دارد و بسیار ترسو و گوشه گیر است، وقتی کوچکتر بود اعتماد به نفسش بسیار بالا بود، لطفا راهنمایی کنید.
دوست عزیز اعتماد به نفس یک ویژگی پسندیده ایست که انسان را در برداشتن گامهای بلد و حساس زندگی یاری می‌دهد اما اینکه پسر شما ترسو و گوشه گیر است باید دید علت ترس و گوشه گیری وی چیست گاهی رفتار اشتباه والدین سبب این ترس و بزدلی می‌شود نباید خیلی بچه را از موجودات خیالی بمنظور جلوگیری از رفتن به بعضی جاها و انجام برخی کارها ترساند این سبب می‌شود که در تصورات خودش همیشه آن موجود خیالی رو تصور کنه و ترسی همراه با وحشت در دلش پیدا بشه تلاش کنید درحضور وی از این حرفها زده نشود و بلکه به او بفهمانید که اینها همه الکی وغیر واقعی ست دوم اینکه تلاش کنید تنها نباشد ووقتش رو با دوستانش پرکنه وهمراه دوستانش وخانواده به تفریح وسرگرمی بخصوص ورزش بپردازد تا کم کم فراموش کنه سوم در حضور وی از شجاعتش وقهرمانی ومرد شدنش از او نزد دیگران تعریف وتمجید کنید تا باور کنه وترس رو ازخودش دورکنه
(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید