آرشیو پرسش و پاسخ ها: نماز

نماز شب و رنجش همسر

پرسش:

همسر من آدمى حساس و عصبى مى باشد، هنگامى كه براى نماز شب بيدار مى ‏شوم با كوچك‏ترين صدايى بلند مى‏ شود، مى‏ خواستم بدانم كه ما بايد در چنين وضعيتى چه كار كنيم؟
پاسخ:

نماز شب واجب نيست و اگر باعث ناراحتى همسرشان مى ‏شود بهتر است كه انجام ندهند مگر اينكه نماز شب را طورى اقامه كنند كه مشكلى براى همسرشان پيش نيايد. اما عرض كنم كه نماز شب را اگر شب نتوانست بخواند، روز بخواند. در هر حال آشپزى، راه رفتن و كار كردن مى‏ توانند بخوانند و حتى قبل از خواب، ولى اگر بتواند قضاى آن را بخواند بهتر است از آن كه مقدم بدارد. به هر حال بايد كارى كند كه مزاحم همسرشان نشود و حتى اگر با همسرشان صحبت كنند و ايشان هم نماز شب بخوانند، در درمان بيمارى و بهبود روحيه و نيز تسكين اعصاب ايشان بسيار مؤثر مى ‏باشد. يكى از راه‏هاى تسكين اعصاب، ذكر خداوند مى ‏باشد «الا بذكر اللّه‏ تطمئن القلوب» (رعد: 28) ياد خداوند دل انسان را آرام مى‏ كند. اين ياد خدا، خود به خود مشكل عصبى ايشان را حل مى‏ كند و در روايت هم داريم كه اگر آقا بلند شوند و خانم را براى نماز شب بلند كنند، بسيار ثواب دارد و بالعكس. خوب اينها مى ‏توانند دو تايى نماز شب بخوانند و به اين ثواب برسند و خود اين نماز شب قطعاً در بهبودى اعصاب اين مرد مؤثر مى ‏باشد.
منبع: کتاب پاسخ به پرسش ها و شبهات ج 2 / استاد رضا محمدی/ انتشارات زمزم هدایت/ پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید