آرشیو پرسش و پاسخ ها: فقه و سازمان

اگر در دوران خدمت قصوری در انجام وظائف داشتم چگونه میتوانم حق بیت المال را جبران کنم

سوال:
اينجانب نيروي رسمي يكي از ادارات دولتي هستم. طبق قوانين موجود، بايد حدود چهار سال پيش بازنشسته مي‌شدم. اما به دليل نياز اداره و نظر مسئول مافوق، با بازنشستگي اينجانب مخالفت شد. اكنون در آستانه بازنشستگي قرار گرفته‌ام. با توجه به اينكه: اگر بر طبق قانون و به موقع بازنشست مي‌شدم، در طول اين چهار سال، همين حقوق را دريافت مي‌كردم. حدود دو سال از مدت مذكور را، به دلايلي از نظر ساعات كاري حضورم در محل كار ناقص بود؛ اما حقوق را به طور كامل دريافت كردم، از نظر شرعي، آيا حقوقي كه دريافت كرده‌ام، اشكال دارد؟ در صورت داشتن مشكل شرعي، براي رفع آن، آيا مي‌توانم مدتي را به صورت داوطلبانه و بدون دريافت حقوق جداگانه در اداره به خدمت ادامه دهم؟

جواب: ملاك در اين‌گونه امور، قانون و مقررات مربوطه مي‌باشد و بايد طبق آن عمل شود.

منبع : جزوه احکـام اداري‌ـ نظامي: بر اساس فتاوای امام خامنه‌ای/ انتشارات زمزم هدایت/ پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید