آرشیو پرسش و پاسخ ها: فقه و سازمان

کوتاهی و سستی در انجام وظائف ،گناه و موجب ضمان است

سوال:
فردي در سازمان خود را به بي خيالي زده و کار نمي‌کند و چند سال بدون انگيزه و بي‌رقبت به محل کار مي‌آيد و با وجود داشتن تخصص بالا بي‌تفاوت و سست شده و به هر طريقي تلاش نموده تا بازنشسته شود و مسئولين با توجه به موارد فوق با بازنشستگي او موافقت مي‌نمايند، ولي زماني که بازنشسته مي‌شود همان سازمان با او قرار داد مي‌بندد و اين فرد با تلاش و جديت و اول وقت در محل کار حاضر مي‌شود و در همان راستاي تخصص قبلي خود فعال مي‌شود و علاوه بر حقوق بازنشستگي حقوق قرارداد جديد را مي‌گيرد، حال سؤال اين است که چطور قبلاً بي انگيزه بوده و درخواست رفتن از سپاه را داشت، ولي حال که بازنشسته شده در همانجا با گرفتن پول اضافه فعال شده اين حقوق که در قبال قرار داد مي‌گيرد چه حکمي دارد؟

جواب:
چنانچه به هر دليل برابر مقررات بازنشسته شده و پس از بازنشستگي نيز با رعايت مقررات با او قرار داد بسته شود، اشکال ندارد، ولي چنانچه در مدت استخدام کم‌کاري کرده باشد و در قبال آن حقوق دريافت کرده باشد گنه‌کار و ضامن است.

منبع : جزوه احکـام اداري‌ـ نظامي: بر اساس فتاوای امام خامنه‌ای/ انتشارات زمزم هدایت/ پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید