آرشیو پرسش و پاسخ ها: اعتقادات و کلام

خبر دادن پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏آله و اهل بيت عليهم‏السلام از ولادت حضرت مهدى عليه‏السلام

پرسش:

آيا پيامبر صلى‏ الله ‏عليه‏ و‏آله و اهل بيت عليهم‏السلام از ولادت حضرت مهدى عليه‏ السلام خبر داده ‏اند؟
پاسخ:
روایات فراوانی از رسول خدا صلى ‏الله‏ عليه‏ و‏آله در مورد ولادت حضرت مهدى عليه‏ السلام در دست است. از جمله اینکه ابن‏ عباس از رسول خدا صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏آله نقل مى‏ كند:
خداوند تبارك و تعالى توجهى بر زمين كرد و مرا انتخاب نمود و من را نبى قرار داد. سپس بار دوم توجهى كرد و على عليه‏ السلام را از روى زمين انتخاب نمود و او را امام قرار داد و مرا امر نمود كه او را برادر و ولىّ و وصى و خليفه و وزير خود قرار دهم. پس على از من است و من از على ‏ام. او شوهر دختر من و پدر دو نوه‏ ام حسن و حسين است. آگاه باشيد! كه خداوند تبارك و تعالى من و آنان را حجت‏ هايى بر بندگانش قرار داده است. و از صلب حسين امامانى قرار داد كه به امر من قيام كرده و وصيت مرا حفظ خواهند نمود. نهمينِ آنها، قائم اهل بيت من و مهدى امت من است. [او] شبيه‏ترين مردم به من در شمايل و اقوال و افعال است. بعد از غيبت طولانى و حيرت گمراه كننده ظهور مى‏ كند.
اصبغ بن نباته مى‏ گويد: خدمت اميرالمؤمنين رسيدم، ديدم در فكر فرورفته است. پرسيدم: چه چيز شما را به فكر واداشته؟ فرمود: در مولودى فكر مى‏كردم كه از صُلب من است. او يازدهمين فرد از اولاد من است. او مهدى‏اى است كه زمين را پر از عدل خواهد كرد آن گونه كه از جور و ظلم پر شده باشد.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید