آرشیو پرسش و پاسخ ها: اعتقادات و کلام

موعود جهانى از ديدگاه دین مسيحيت

سؤال:
موعود جهانى از ديدگاه دین مسيحيت چگونه است؟
جواب:
حضرت مسيح عليه‏ السلام مبعوث شد تا مردم را بشارت دهد. كلمه «انجيل»، با ريشه يونانى، به معناى «خبر خوش» و بشارت به رهايى آمده است. که مى ‏توان از آن، به حكومت توحيدى بر روى زمين ياد نمود.
در كتاب مقدس مى‏ خوانيم: «بر من واجب است كه تمام شهرها را به ملكوت خدا بشارت دهم و براى اين امر فرستاده شده ‏ام».(1)
در كلمات حضرت مسيح عبارت «فرزند انسان» زياد به چشم مى‏ خورد. در انجيل متّى آمده است: «حقّ مى‏ گويم كه از ميان حاضران در اين مكان، كسانى هستند كه مرگ را نمى ‏چشند تا اينكه فرزند انسان را مشاهده نموده كه در ملكوتش مى‏ آيد». (2)
مسيحيان درصدد آن هستند كه «فرزند انسان» را بر حضرت مسيح منطبق سازند، ولى از قرائن و شواهد در انجیل برمى‏ آيد كه مقصود، شخصى غير از مسيح است كه همان حضرت مهدى عليه ‏السلام می باشد كه در آخر زمان به جهت پياده كردن ملكوت خداوند ظهور كرده و عيسى بن مريم او را پيروى و همراهى خواهد نمود.؛ چون:
در انجيل يوحنا از حضرت مسيح مى‏ خوانيم: «من طالب مجد و عظمت خود نيستم؛ در آنجا كسى است كه آن را مى‏ طلبد و حكم مى ‏كند». (3)
1- كتاب مقدس، عهد جديد، ص 205، رقم 43.
2- كتاب مقدس، عهد جديد، انجيل متى، ص 82 ، رقم 13 ـ 28.
3-همان، انجيل يوحنّا، ص 317، رقم 50 .

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید