آرشیو پرسش و پاسخ ها: آداب و مستحبات فقهی

چطور دوستم را با حجاب کنم؟

سلام؛ يه دوست دارم بی‌حجابه چه‌طور می‌توانم با حجابش كنم؟
سلام دوست عزیز ممنون که تلاش میکنی تا دوستان خودت رو هرچه بیشتر به خدا نزدیک کنی و در اصلاح آنها قدم برمیداری باید سعی کنی آثار وفوائد پاکدامنی وحجاب رو براش توضیح بدی و ضررهای بی حجابی وخطراتی که بی حجابی داره رو بهش روشن کنی
آثار حجاب رو برات مینویسم که بهش بگی:
حجاب فواید بی شماری را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد و نادیده گرفتن آن زیان های بی شماری را به دنبال خواهد داشت. ما در این نوشتار به بعضی از فوائد و آثار حجاب اسلامی می پردازیم.
آثار روانی
الف) دل آرام و مطمئن
ب) حجاب، نیاز فطری
انسان ها یک نیاز فطری درونی به نام حیا و شرم دارند. علاوه بر مطالعات مردم شناسی و روان شناسی جنسی، از مطالعات تاریخی نیز استفاده می شود که انسان در هیچ مقطعی بدون پوشش زندگی نکرده است و این مطلب حاکی از وجود شرم و حیای ذاتی انسان است.

ج) حفظ بهداشت روانی
یکی از فواید و آثار مهم حجاب، ایجاد آرامش روانی است. فقدان حجاب و آزادی معاشرت های بی بند و باری میان زن و مرد هیجان ها و التهاب های جنسی را فزونی بخشد و تقاضای سکس را به صورت عطش روحی و یک درخواست اشباع نشدنی در می آورد.

د) بازیابی شخصیت
اگر زنان از حجاب بی بهره باشند هر گونه توجهی به آنان جنبه شهوانی دارد، در نتیجه ارزش های راستین آنان فراموش می شود. به همین جهت تا زمانی که جاذبه ظاهری دارند مورد توجه هستند و وقتی این جاذبه از بین می رود.
-----------------
آثار اجتماعی
الف) بر چیدن زمینه فساد
بد حجابی زن در جامعه آتش هوس را در اندرون مرد می افروزد، مردان کم اراده و سست عقیده را به چشم چرانی که خود منشا بسیاری از مفاسد است وا می دارد چنان که امام صادق ـ علیه السلام ـ می فرمایند: «نگاه تیری از تیرهای زهرآگین شیطان است چه بسا یک نگاه که حسرت طولانی در پی دارد.» بنابر این حجاب زمینه بسیاری از مفاسد را بر می چیند.
ب ) افزایش بهره وری و فعالیت های اجتماعی
اگر زنان و مردان در محیط های جداگانه ای مشغول تحصیل، کار و یا هر نوع فعالیتی باشند و یا اگر فرضاً در یک محیط مشغول هستند شوونات اسلامی را مراعات کنند، این امر از توقف و رکود کارآیی مردان از سوئی و از سوی دیگر از ایجاد مانع از پرداختن زن به کار و فعالیت اجتماعی جلوگیری می کند. مطالعات دانشمندان تربیتی نشان داده در آن مدارسی که دختر و پسر با هم درس می خوانند، کم کاری، عقب افتادگی، عدم مسئولیت به خوبی مشاهده شده است.
ج) اختصاص یافتن التذاذهای جنسی به محیط خانواده
حجاب، جامعه را از بی بند و باری ها و لذت های جنسی پاک می کند و التذاذهای جنسی را به نهان خانه زناشویی و محیط خانواده می برد و به این ترتیب از بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی از قبیل افزایش میزان طلاق، بی علاقگی به ازدواج و ... که مشکلات زیادی را برای جامعه فراهم می کنند. جلوگیری به عمل می آورد.
موفق باشی