آرشیو پرسش و پاسخ ها: اندیشه سیاسی

دلایل بی اعتمادی ما به آمریکا

دلیل بی اعتمادی ما نسبت به آمریکا چیست؟

برخی از این دلایل عبارتند از:
کودتای 28 مرداد و حمایت آمریکا از شاه
یکی از دلایل بی اعتمادی مردم ایران به آمریکا ،حمایت آمریکا از دولت شاه که دولتی فاسد بود و سرنگونی دولت مردمی دکتر مصدق در کودتای 28 مرداد توسط آمریکا و روی کار آوردن مجدد شاه است.عراق و سلاح های شیمیایی رژیم صدام
وقتی ایران در جنگ 8 ساله با عراق و صدام حسین می جنگید احساس می کرد که با سایه یک کشور دیگر هم بنام آمریکا می جنگید و این ناشی از حمایت های مالی ، تسلیحاتی و اطلاعاتی گسترده آمریکا از رژیم صدام حسین بود که اوج آن در سکوت آمریکا در قبال بکارگیری سلاح شیمیایی علیه ایران توسط صدام حسین بوده است. موضوعی که حتی گفته می شود این سلاح ها توسط کمک های آمریکا در اختیار صدام قرار گرفته بود.
حمله به هواپیمای مسافربری ایران
یکی دیگر از دلایل بی اعتمادی ایران به آمریکا عدم پذیرش مسئولیت حمله به هواپیمای مسافری ایران بر فراز خلیج فارس توسط ناو جنگی وینسنت امریکا در سال 1987 توط دولت آمریکا و عدم عذرخواهی این کشور اعلام شده است که طی آن 273 مسافر ایرانی و 16 خدمه این هواپیما کخه از بندرعباس راهی دبی بودند کشته شدند.
محور شرارت خواندن ایران و تلاش برای تغییر نظام
از دیگر علل خشم ایرانی ها از آمریکا را محور شرارت خواندن ایران توسط جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا بعد از حملات 11 سپتامبر خوانده شده است امری که موجب شگفتی و خشم مردم ایران شد.
توسیه می کنیم این کلیپ و این عکس را که در لینک زیر آمده حتماً ببینید:
حجم 34مگ
موفق باشید.
(2 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید