آرشیو پرسش و پاسخ ها: اعتقادات و کلام

موضوع فدک و سر ازدواج حضرت رسول با عایشه

سؤال:
هر انسان عاقل وهوشمندی هر کاری که می کند محکم ومستند سازی می کند همه جوانب را در نظر می گیرد مخصوصا جایی که از آینده آن کار نگران باشد، اگر چنین نکند وبعد به مشکل بخورد خودش مورد ملامت وسرزنش قرار می گیرد، اما در مورد پیامبر اکرم صلی الله علیه واله چنین نیست؟ مثال 1- فدک را به زهرا سلام الله عیها داد چرا سند ودست نوشته نداد؟ چر ادر حضور جمعی زیادی از صحابه ازجمله خود اب.بکر وعمر نداد تا شاهدان زیاد باشد؟!
2- دوات قلم چرا در حالی که هیچ گونه بیماری نداشت در مسجد درجمع زیادی از صحابه در حال صحت کامل بدن این کار نکرد؟! که آن شخص ... نتواند چنین حرفی زشتی بزند؟
3- پیامبر از عواقب کار های زشت عایشه با خبر بود یا نه؟ اگر بگویید نبود !!! واگر بگویید بود چرا با او ازدواج کرد مگر زن قحطی بود؟
جواب: اما پاسخ در مورد فدک، این است که حضرت رسول (ص) همه جوانب را رعایت کرده است هم شاهد براین موضوع گرفت و هم مکتوب کرده است
پیامبر صلی الله علیه و آله ورقه ای خواست و امیرالمؤمنین علیه السلام را فراخواند و فرمود: «سند فدک را به عنوان بخشوده و اعطایی پیامبر(ص) بنویس و ثبت کن». امیرالمؤمنین علیه السلام آن را نوشت، و خود حضرت با ام ایمن بر آن شهادت دادند. پیامبر صلی الله علیه و آله در آنجا فرمود: «ام ایمن زنی از اهل بهشت است». حضرت زهرا علیها السلام این نوشته را تحویل گرفت، و هنگام غصب فدک آن را عیناً نزد ابوبکر آورد و بعنوان مدرک ارائه فرمود. (5) .
سپس پیامبر صلی الله علیه و آله مردم را در منزل حضرت زهرا علیها السلام جمع نمودند و به آنان خبر دادند که فدک از آن فاطمه علیها السلام است، و در همانجا از درآمد آن بعنوان اعطایی فاطمه علیها السلام بین مردم تقسیم کردند، و بدین صورت تصرف مالکانه فاطمه علیها السلام در فدک را به آنان نشان دادند.( بحارالانوار، ج1، ص23)؛ جریان غصب فدک شبیه جریان غصب خلافت است که ولایت و سرپرستی و امامت حضرت علی (ع) به نص آیه غدیر و حدیث غدیر که متواتر بین فریقین است که بیش از صد هزار شاهد برآن بودند و بیعت نمودند ولی براحتی نقض بیعت نموده و خلاف دستور خدا و رسولش عمل نمودند
اما ازدواج با عایشه، مگر زن حضرت نوح (ع) و زن حضرت لوط (ع) کافر نبودند هرچه جواب در این جا دارید برای سؤال خودت هم هست.



(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید