آرشیو پرسش و پاسخ ها: کشورهای اسلامی

دلیل شروع جنگ در سوریه

دلیل شروع جنگ در سوریه چیست؟
دشمنی آمریکا و صهیونیست‌ها با مردم سوریه یک دشمنی قدیمی است امروز آن‌ها با کمک دیکتاتورهای منطقه و تروریست‌ها می‌خواهند پس از ناکامی در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه انتقام آن را از مردم سوریه بگیرند./ از سویی دیگر برخی كارشناسان مي‌گويند كه روند كنوني بحران سوريه نه يك جنگ داخلي، بلكه نتيجه يك شكاف بين‌المللي ميان قدرت‌هاي بزرگ است.در دو سوي اين شكاف بين المللي، طرف هاي مختلف قرار دارند؛ در يك طرف روسيه است كه در قبال بحران سوريه هم سو با محور مقاومت و جريان هاي شيعي در منطقه پيش مي رود و البته قدرت هايي چون چين و هند نيز در همين قطب قرار گرفته اند.
در طرف مقابل آمريكاست كه اتحاديه اروپا و متحدان عرب منطقه اي و تركيه آن را همراهي مي كنند.
اتحاديه عرب و كشورهاي حاشيه خليج فارس و برخي گروه هاي معارض سوري به صورت مداوم در تلاش بوده اند تا بحران داخلي سوريه را به مجامع بين المللي بكشانند تا از اين طريق مقدمات مداخله نظامي در اين كشور را فراهم كنند؛ اما آنچه مهم است اينكه سوريه اكنون به محور مناقشات بين المللي در منطقه خاورميانه تبديل شده است و شرايط به گونه اي نيست كه كنترل آن به دست معارضان يا حتي اعراب باشد.
(100 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید