آرشیو پرسش و پاسخ ها: مطبوعات

معرفی کتاب درباره مهدویت و صهیونیزم

لطفا چند کتاب در درباره مهدیت و صهیونیزم معرفی فرمائید.
در این رابطه چند کتاب خوب و مفید معرفی می شود:
1. امام مهدي از ولادت تا ظهور
اين كتاب ترجمه كتاب الامام المهدي من المهد الي الظهور اثر ارزشمند سيد محمد كاظم قزويني است.
مؤلف در اين كتاب ، موضوعاتي را در مورد شخصيت والاي حضرت مهدي مورد بحث قرار داده که عبارت است از:
1. امام مهدي كيست؟ 2. نام و نسب آن حضرت، 3. قرآن و نويد از آن حضرت، 4. نويدها در سنّت پيامبر،
5. نويد از آن حضرت در روايات امامان نور ، 6. آيا حضرت مهدي جهان را به نور وجودش روشن ساخته است؟ 7. چگونه از ديدگان نهان گشت؟ 8. غيبت كوتاه آن حضرت، 9. سفيران چهارگانه يا چهار نايب خاص، 10. چه كساني در دوران غيبت كوتاه او، به ديدارش مفتخر شده اند؟ 11. غيبت طولاني او، 12. چه كساني در غيبت طولاني او به ديدارش نايل شده اند؟ 13. چگونه تا كنون زيسته است؟ 14. چه زماني ظهور خواهد كرد؟ 15. ويژگي¬هاي حضرت مهدي و نشانه¬هاي او، 16. نشانه¬هاي ظهور آن حضرت، 17. مدعيان دروغين، 18. چگونه و از كجا ظهور می‌کند؟ 19. پس از ظهور چگونه حكومت خواهد كرد؟ 20. چگونه دولت‌ها وقدرت‌ها در برابر او سر فرود خواهند آورد؟ 21. زندگي جامعه در عصر طلايي او، 22. مدت حكومت عادلانه او، 23. چگونه روزگارش به پايان مي¬رسد و...
كليه مطالب كتاب مستند به احاديث و روايات است. كتاب شامل، چندين فهرست است كه كار را براي خوانندگان آسان نموده است.
2.مهدویت (پیش از ظهور ) و (پس از ظهور ) دوجلد
کتاب «مهدویت (پیش از ظهور)» مجموعه‌ای از پرسش‌ها و پاسخ‌های مربوط به اندیشه مهدویت (پیش از ظهور) نوشته آقای رحیم کارگر است که در ده فصل به نگارش درآمده است.
نویسنده در فصل اول به «خاستگاه و ضرورت مباحث مهدویت» و در فصل دوم به «منجی‌گرایی در میان ادیان و ملل» پرداخته است.
پس از آن «مهدویت در اسلام» و موضوع «ولادت وامامت حضرت مهدی(عج)» بررسی شده است.
در فصل پنجم و ششم نیز، رحیم کارگر به توضیح «خصایص و ویژگی‌های حضرت مهدی(عج)» و «غیبت و طول عمر امام مهدی(عج)» پرداخته است.
«سفیران و جانشینان امام در عصر غیبت»، «کارکردهای امام در عصر غیبت»، «زندگی و محل سکونت امام زمان(عج)» و «انتظار امام زمان(عج)» نیز، عناوین فصل‌های هفتم تا دهم این کتاب است.
برخی پرسش‌هایی که در آخرین بخش این کتاب بدان‌ها پاسخ گفته شده است، عبارت‌اند از:
1. فرج مردم جهان در چیست و چرا انتظار فرج فضیلت و ارزش بیشتری دارد؟
2. چه تناسبی میان انتظار موعود و حیات پویا، کسب علم، ظلم‌ستیزی و مبارزه با فساد وجود دارد؟ آیا خود انتظار و چشم به راه ماندن، به گوشه‌ای خزیدن و ساکن و ساکت ماندن نیست؟
3. وظیفه فردی، اخلاقی و اعتقادی شیعیان و منتظران واعقی حضرت مهدی(عج) چیست؟
4. آیا شیعیان و منتظران ظهور، علاوه بر وظایف فردی و دینی، تکالیف سیاسی و اجتماعی نیز دارند؟ یعنی، باید در اجتماع و صحنه سیاست نیز اقداماتی انجام دهند که شایسته عنوان «منتظر واقعی» باشند؟
5. آیا شخصی که گناه کرده، می‌تواند با امام زمان(عج) ارتباط داشته باشد؟ من خودم از امامم شاکی هستم؛ چون وقتی ازش می‌خواهم بیاید نجاتم دهد، نمی‌آید یا فکر می‌کنم به خاطر گناهانی که می‌کنم، محلم نمی‌گذارد؟
کتاب «مهدویت (پیش از ظهور)» نوشته رحیم کارگر را دفتر نشر معارف، برای نخستین بار در تابستان 87، در تیراژ 5000 نسخه و با قیمت 2400 تومان در قطع رقعی (240 صفحه) منتشر کرده است.
3.المهدي
سيّد صدر الدين صدر، مؤلف كتاب، از دانشمندان بزرگ شيعه است. وي در اين اثر، با بهره‌گيري از منابع حديثي اهل سنّت به موضوعات مربوط به حضرت مهدي پرداخته با مروري بر آيات ناظر بر موضوع، به نقل روايات مربوط به نسب مهدي مي‌پردازد.
وي دربارة انگيزة تأليف در مقدمه مي‌نويسد: «در مجلس دوستانه‌اي، از مهدي منتظر و آنچه شيعة اماميه، در اين باب بدان معتقدند، سخن به ميان آمد. برخي حاظران در مجلس، اظهار داشتند: «برادران اهل سنت، در اين موضوع چه عقيده‌اي دارند؟ آيا از طريق آنان، احاديثي كه موافق احاديث شيعه باشد، وارد شده و دانشمندان آنان، نوشته‌اي دارند يا خير؟»
در پاسخ گفتم: «از طريق اهل سنّت، احاديث مستفيضه، بلكه متواتره وارد شد و علماي آنان در اين باب، تأليفات زيادي دارند. البته بعضي مناقشات و استبعاداتي نيز دارند كه از گذشتگان خود گرفته‌اند و ميان آنان رواج يافته و به تأليفات آنان، با اختلاف در تعبير، سرايت كرده است».
بعضي از حاضران در مجلس گفتند: «براي شما امكان دارد در اين موضوع كتابي بنويسيد؟» گفتم: «پرداختن به اين مسأله، سبب جريحه‌دار شدن عواطف مي‌شود و اين را نمي‌پسندم؛ به‌ويژه مثل اين زمان كه ما به وحدت كلمه نياز شديد داريم». گفتند: «بحث علمي با حفظ آداب مناظره و خارج نشدن از آداب و اخلاق اسلامي، اشكال ندارد».
از اين رو پذيرفتم در اين باب، كتابي بنگارم. آن‌گاه پس از مطالعه كتاب‌هايي كه در دسترس بود، احاديث مربوط به موضوع را ذيل عنوان مناسب، گردآوري كردم. اگر حديثي بر چند عنوان دلالت داشته، آن را زير هر يك از عناوين آوردم.
در نقل روايات، بر كتاب‌هايي كه در چاپخانه‌هاي اهل سنّت به طبع رسيده بود، يا آثار مخطوطي كه اعتبار آن‌ها مسلّم بود، اكتفا كردم و جز اندكي از كتاب‌هاي چاپ شده در ايران، نقل نكردم. عنايت داشتم مطالبي گرد آورم كه از كتاب‌هاي اهل سنّت و مورد اعتماد آنان باشد. از علماي شيعه و منابع شيعي كه احاديث نبوي را از طريق اهل سنّت نقل كرده‌اند، حديث نقل نكردم، مگر مقداري از كتاب الدرر الموسوية في شرح عقايد الجعفرية، تأليف حسن صدر كاظمي، به سبب اداي بعضي حقوق و تأييد مطالب.
مؤلف، در پايان مقدمه مي‌گويد: «خدا را شاهد مي‌گيرم من به ديده انصاف به احاديث و سخنان سلف صالح نگريستم و بر آن رويه مشي كردم كه اعتقاد خود را با دليل منطبق سازم».
اين كتاب، در هشت فصل بدين قرار گرد آمده است:
فصل اول: درباره بشارت‌هايي است كه بر ظهور حضرت مهدي در قرآن، سنّت پيامبر، سخنان حضرت علي و بزرگان و دانشمندان، در قالب نظم يا نثر وارد شده است.
فصل دوم: مهدي منتظر، عرب و از امت پيامبر اكرم است و بيت شريف و خانواده وي مشخص بوده و شواهد بسياري بر اين دلالت دارند.
فصل سوم: در ويژگي‌هاي ظاهري و باطني، ملكات فاضله، دانش، قضاوت، بيعت، حكومت، اصلاحات و...
فصل چهارم: در مقام و منزلت حضرت مهدي نزد خداوند و...
فصل پنجم: در ولادت، تعيين اسم، لقب، كنيه، نام پدر، مادر، طول عمر شريف و...
فصل ششم: در چگونگي غيبت، محل غيبت و علت غيبت، چگونگي بهره‌مندي مردم از حضرتش در زمان غيبت و...
فصل هفتم: در نشانه‌هاي آسماني و زميني ظهور، اوضاع عمومي جهان در آستانه ظهور و...
فصل هشتم: فضيلت انتظار فرج، نهي از تعيين زمان ظهور، محل ظهور، بيعت، شمار بيعت‌كنندگان و
4.تاريخ غيبت كبرا
تاريخ غيبت كبرا، كتابي تاريخي و كلامي است كه اصل آن، به زبان عربي با عنوان تاريخ الغيبة الكبري توسط سيد محمد صدر به رشته تحرير در آمده است.
اين اثر، دومين مجموعه از رشته پژوهش‏هايي درباره حضرت مهدي است و عنوان كلي آن، موسوعة الامام‌المهدي مي‏باشد. اين كتاب، داراي پيشگفتاري درباره تعريف «غيبت كبرا» و سه بخش است:
بخش اول: تاريخ زندگي شخصي حضرت مهدي كه داراي پنج فصل است:
1. راز بنيادي غيبت حضرت مهدي. تكليف اسلامي امام، در زمان غيبت كبرا و كارهايي كه در اين مدت انجام مي‏دهد؛
3. زندگي خصوصي آن حضرت؛
4. ديدارهايش در طول غيبت كبرا؛
5. نامه‏هاي او به شيخ مفيد.
بخش دوم: تاريخ انسانيت در روزگار غيبت كبرا كه داراي سه فصل است:
1. بررسي اخبار مربوط به پيشگويي آينده؛
2. اخباري مشتمل بر پيشگويي‏ها؛
3. تكليف اسلامي در عصر غيبت كبرا.
بخش سوم: شرايط ظهور و نشانه‏هاي آن كه داراي دو فصل است.
5. مهدی منتظر
اين اثر، پژوهشي تفصيلي درباره امامت و ظهور امام مهدي است که به شيوه روايي ـ تحليلي و با محتواي کلامي ـ حديثي به قلم محمد جواد خراساني، تأليف شده است. اين کتاب داراي عناوين
اصلي و فرعي گسترده و متنوع است که مهم‌ترين موضوعات آن عبارتند از : علائم شخصي نشانه‌هاي امامت، علائم تشريفي مانند همراه داشتن آثار و مواريث انبيا، نواب اربعه، خصوصيات غيبت، غيبت صغرا و کبرا، وقايع دوران غيبت، پاسخ به شبهات غيبت، فرج کلي و جزئي، بروز فتنه‌هاي اجتماعي، ديني، تربيت، اخلاقي و سياسي، فتنه‌هاي مختص به عالم تشيع، شرح تفصيلي علائم ظهور، تکاليف منتظران، کيفيت ظهور و پيروزي و سيرة حکومتي حضرت مهدي.
6. دادگستر جهان
كتاب دادگستر جهان نوشتة آيت‏اللّه ابراهيم اميني ، در 344 صفحه رقعي منتشر شده است. نويسندة كتاب، علت تأليف آن را رخنه شبهات در اعتقادات جوانان و دانش آموختگان مي‌‏داند كه از سوي نويسندگان، پاسخي مناسب و شايسته نگرفته‏اند. از اين رو ايشان تصميم مي‌گيرد چنين كتابي تأليف كند و در سال 1346 توفيق می‌يابد آن را منتشر سازد. اين كتاب نزديک به بيست بار تجديد چاپ شده و به برخي از زبان‏ها نيز ترجمه شده است.
دادگستر جهان عمدتاً به صورت پرسش و پاسخ، بين برخي از فرهيختگان تنظيم شده و با استفاده از روايات معصومين، مطالب ارزنده‏اي براي استفاده عموم ـ به ويژه جوانان ـ ارائه كرده است.
نويسنده در دوازده فصل، با استناد به يافته‏هاي عقلي و نقلي محدّثان، مفسّران و مورخان اماميه و عامّه و نيز دستاوردهاي علوم تجربي، به تشكيك‏هاي گوناگون درباره مهدويّت پاسخ داده است. طرح مباحث به شيوة مناظره بوده كه بر جذابيت كتاب افزوده است. مؤلف آغاز عقيده به مهدويّت را از زمان پيامبر اكرم مي‏داند و شخصيت تجديد مکرر چاپ کتاب، نشانگر استقبال خوب از اين اثر ارزنده است. اين کتاب براي علاقه¬مندان به مباحث مهدويّت بسيار مفيد است.
و تبار امام را بررسي مي‏كند. او همچنين ادعاي مهدي بودن محمد بن حنفيه، اعتقاد زيديه به مهدويّت محمدبن عبداللّه¬بن حسن و باور واقفيه به عروج امام صادق را رد مي‏كند و اين نكته را كه منشأ مهدويّت از تعاليم يهود و زرتشتي است و عبداللّه بن سبا در ايجاد آن نقش داشته، مردود مي¬داند.
عالم غيب و امام عصر، امامت كودك پنج ساله، فلسفه طولاني شدن غيبت، مهدي در كتاب‌هاي اهل سنّت، نشانه‏ها و شرايط ظهور، ياوران حضرت مهدي ، چگونگي ظهور و احاديث، منابع، تأليفات و اقوال بزرگان اهل سنّت در بارة حضرت مهدي، طول عمر، محل زندگي حضرت مهدي و جهان در عصر آن حضرت، از مباحث مهمّ دادگستر جهان است.
شرکت توزیع کتاب «ترنج» با ارائه بسته پیشنهادی که حاوی 13 کتاب درباره یهودیت و صهیونیزم است اطلاعات جامعی را در این زمینه در اختیار مخاطبین خود قرار داده است.
هر سال حدود 30 هزار عنوان کتاب جدید در کشور ما منتشر می‌شود. این یعنی در همین سه چهار سال گذشته حدود صدهزار عنوان کتاب چاپ نخست، تولید شده است. به این عدد، تعداد عناوین کتاب‌های تجدید چاپ شده را اگر اضافه کنید، هرسال حدود شصت هزار عنوان کتاب وارد بازار کتاب می‌شود. شاید متنوع‌ترین بازار کشور، بازار نشر است که انواع تولیدات در آن عرضه می‌شود. واقعا در کدام بخش از تولید در کشور، کالایی در شصت هزار نوع، در سال تولید می‌شود؟
فقط برای اطلاع یافتن از این عناوین باید زمان و هزینه زیادی را صرف کرد. اما مشکل بزرگ این است که از بین این همه کتاب، چه کتابی را باید انتخاب و تهیه کرد. شما چقدر زمان دارید که به کتاب دلخواه یا مورد نیازتان دست پیدا کنید؟ یک سوال دیگر؛ شما آیا اصولا برای خواندن کتاب فرصتی دارید؟ «ترنج» از کارشناسان کتاب خواسته است، بهترین پیشنهاد‌های خود را برای انتخاب خواندنی‌ترین کتاب‌ها ارایه کنند. آنها 51 موضوع را برگزیده‌اند و در هر موضوع چندین کتاب را معرفی کرده‌اند. توضیح چند سطری آنها درباره هر کتاب، به شما کمک می‌کند، با کتاب‌ها آشنا شوید، و تصمیم بگیرید که همه پیشنهادها یا برخی از آنها را بپذیرید.
در این بسته پیشنهادی عناوینی همچون ، پروتکل های رهبران یهود از انتشارات آستان قدس رضوی، یوسرائیل و صهیوناکراسی ازنشر معارف، صهیونیسم ونقد تاریخ نگاری معاصر غرب از پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی و مبانى فراماسونری و صهیونیسم مسیحی از انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چشم می‌خورد.
این کتب عبارتند از :
1-اخلاق یهودی وتمدن غرب/محمدباقر رکنی/ مجموعه مطالعات فرهنگی
معنای تحت‌اللفظی صهیونیسمگرایش و علاقه به صهیون است، اما این واژه از اواخر قرن 19 میلادی بیشتر یک ایدئولوژی و اندیشة سیاسی افراطی مبتنی بر آموزه‌های یهودیت تحریف‌شده است که اعتقاد به برتری نژادی قوم یهود و تسلط همه‌جانبه بر اقوام غیریهود از اصول اولیه آن است. نویسنده، ضمن معرفی منابع دینی یهود و برخی از ویژگی‌های این قوم، تاریخچة شکل‌گیری تمدن غرب مدرن و مبانی نمادهای مدرنیسم را شرح می‌دهد و در پایان به نتیجه‌گیری می‌پردازد.
2-استراتژی پیرامونی اسرائیل/محمدتقی تقی‌پور/ موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی
تلاش و تکاپوی اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل در منطقة استراتژیک خاورمیانه و به عبارتی قارة آسیا و آفریقا به قدری حائز اهمیت است که نیاز به یک بازبینی دقیق دارد. کتاب حاضر به تحلیل و تشریح اسرار عملیات‌های رژیم صهیونیستی پرداخته و استراتژی اسرائیل را تبیین کرده است که همان ایجاد دولت اسرائیل در سرزمین تاریخی نیل تا فرات و سیطره بر تمامی جهان است.
3- اسطوره‌های صهیونیستی در سینما/ محمدحسین فرج‌نژاد/ موعود
یکی از حربه‌های صهیونیست جهانی برای تهاجم فرهنگی به تمدن‌ها استفاده از هنر، بالاخص حوزة سینما، می‌باشد. در این کتاب کوشیده شده است برخی از اساسی‌ترین اسطوره‌ها و افسانه‌هایی که سینمای صهیونیستی سعی در ترویج آن‌ها دارد آورده شود. یکی از خصوصیات متمایز این کتاب ارائة تعریفی جدید از روند تاریخ جهان و سیر شکل‌گیری اساطیر در طول تاریخ است. مطالب این کتاب عمدتاً مقالات «اسطوره‌های صهیونیستی» هستند که در نشریه «رواق هنر و اندیشه» منتشر شده‌اند و نویسنده تحلیل‌های بیشتری به آن‌ها اضافه کرده و آن‌ها را در قالب کتاب منتشر نموده است.
4- پروتکل‌های رهبران یهود/ عجاج نویهض، حمیدرضا شیخی/ آستان قدس رضوی
در سال 1897 میلادی در شهر بال سوئیس کنفرانسی با ریاست هرتزل (پایه‌گذار صهیونیسم) برگزار شد و طی آن کنفرانس پروتکل‌ها و قوانینی در مورد حاکمیت جهان به تصویب رسید. پلیس مخفی تزار روس به آن کنفرانس هجوم آورد و توانست اسناد و اوراقی از آن‌ها به دست آورد. بعدها این پروتکل‌ها، در سال 1905، توسط یک نویسندة روسی از زبان عبری به روسی ترجمه شد. در سال 1917 این پروتکل‌ها توسط یک روزنامه‌نگار انگلیسی به این زبان ترجمه شد. مفاد این پروتکل‌ها نشان‌دهنده نقشة شومی است که رهبران یهود برای تسلط بر جهان در سر می‌پرورانند. به عنوان نمونه، در این پروتکل‌ها به راهبردهایی که موجب انحصار سرمایه در دست یهودیان شود اشاره شده است. البته این کتاب تلخیصی است از کتاب اصلی پروتکل‌های یهود.
5- تبار انحراف/ پژوهشی در دشمن‌شناسی تاریخی/ موسسه لوح و قلم مهدی طائب
برای مصونیت از حملات مستمر به اسلام و اعتقادات ما ابتدا به یک دشمن‌شناسی نیازمندیم، به نحوی که دشمن و راهبردهای عملی آن را بشناسیم. این کتاب فوق‌العاده جذاب تحقیقی است با موضوع دشمن‏شناسی با محوریت یهود‏شناسی و در یک مجموعة پژوهشی به نقش و فعالیت‌های یهود برای ضربه زدن به غیریهود می‌پردازد. این کتاب، که جلد اول مجموعة تبار انحراف است، به دشمن‌شناسی تاریخی از آفرینش تا ختم نبوت اختصاص دارد. سرفصل‌های مهم کتاب عبارت‌اند از: آغاز تاریخ بنی‌اسرائیل، نخستین سازمان بنی‌اسرائیل، عصر حاکمیت موسی (ع)، انحطاط بنی‌اسرائیل، کشتن پیامبران، یهود و عصر بعثت، تروریسم تاریخی یهود، از مدینه تا قدس، شهادت رسول‌الله و...
6- یوسرائیل و صهیوناکراسی/ سیدهاشم میرلوحی/ نشر معارف
مؤلف این کتاب می‌نویسد: «بعضی از آمریکایی‌ها با ارائه اسناد، مدارک و دلایل متقن اظهار می‌دارند که آمریکا چنگال جهودان صهیونیست است و در حقیقت دمکراسی (و یا مردم‌سالاری و حکوت مردم بر مردم) در آمریکا حاکم نیست، بلکه زایناکراسی (صهیون‌سالاری)، یعنی سلطة صهیونیسم برمردم، حاکم است و آمریکا سیطرة جهودان صهیونیست می‌باشد. لذا می‌گویند که آمریکا را نباید ایالات متحدة آمریکا خواند، بلکه باید آن را ایالات متحدة اسرائیل (یوسرائیل) نامید. این کتاب به بخشی از این حقایق و نیز مطالبی پیرامون این موضوع پرداخته و در این راستا از منابع آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی استفاده کرده است.
7- زرسالاران یهودی و پارسی (استعمار بریتانیا و ایران)/ عبدالله شهبازی/ موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی
مؤلف در بخشی از کتاب اذعان می‌دارد: «در این مجلد ابتدا به پیوند زرسالاری یهودی و کانون‌های استعماری غرب با عثمانی می‌پردازم و تأثیر بزرگی که از این طریق بر سرنوشت تاریخی ایران نهاده شد و از جمله در سدة هیجدهم میلادی به ظهور ماجراجوی نظامی‌گرایی به نام نادرشاه افشار انجامید با تمامی پیامدهای مخرب آن برای ساختار اجتماعی و سیاسی و فرهنگی ایران. در بخش بعد به جایگاه تاریخی جنگ کریمه به عنوان نقطة عطفی در تاریخ معاصر جهان پرداخته‌ام و پیامدهای آن در انحطاط پسین روسیه؛ انحطاطی چاره‌ناپذیر که سرانجام به انقلاب بلشویکی انجامید. بخش سوم کتاب حاضر به نقش آریستوکراسی مالی معاصر و الیگارشی لندن در فروپاشی نظام سیاسی سنتی اروپا اختصاص دارد.»
8- سازمان‌های یهودی و صهیونیستی در ایران/ موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی
اوج فعالیت صهیونیست‌ها در طول تاریخ ایران زمان پهلوی است. فعالیت‌های صهیونیست‌ها در ایران شامل ایجاد سازمان‌ها و انجمن‌ها و دسته‌های یهودی در راستای بسترسازی فرهنگی و کارهای اقتصادی می‌شود. این مجموعه، که صرفاً دربارة سازمان‌ها، انجمن‌ها و دسته‌های یهودی و صهیونیستی دورة پهلوی نگارش یافته است، عمدتاً به همکاری و همگرایی مجامع و محافل صهیونیستی با برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اهداف آن‌ها در ایران، به ویژه حول موضوع انتقال یهود به فلسطین اشغالی و جمع‌آوری اعانه برای رژیم صهیونیستی، اشاره دارد. این اثر بدون هر گونه پیش‌داوری دربارة رویدادها، حول محور اسناد و گزارش‌های «سازمان اطلاعات و امنیت کشور» (ساواک) در دورة پهلوی تحقیق و تدوین شده است.
9- صهیونیسم و نقد تاریخ‌نگاری معاصر غرب/ محمدامیر شیخ‌نوری/ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
همیشه با واژه صهیونیست ذهن‌ها متبادر قتل، تجاوز، ترور، تخریب و ویرانگری می‌شود که نشان‌دهنده جنایات صهیونیست‌هاست. حرکت صهیونیستی در آغاز بر اساس توطئه و دسیسه بنیان گذاشته شد و سپس با حیله و فریب و اتکا به قدرت‌های امپریالیستی شکل گرفت و سرانجام با توسل به زور و اعمال جنایت توانست دولت صهیونیستی اسرائیل را به وجود آورد. تاریخ‌نگاران غربی همیشه در تلاش بودند به قدرت رسیدن صهیونیسم در قالب اسرائیل را توجیه کنند. لذا نویسنده این کتاب با پیش‌فرض اینکه «تاریخ‌نویسی معاصر اروپا در دفاع از صهیونیسم بر حفظ منافع استعمارگران مبتنی می‌باشد» این روش تاریخ‌نگاری را نقد و تحلیل می‌کند.
10- مبانى فراماسونری/ مولف هارو نیحیی/ترجمه جعفر سعیدى/ مرکز اسناد انقلاب اسلامی
گروه تحقیقات علمی ترکیه درصدد برآمده است تا روابط تاریخی فراماسونری و یهود را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهد و نمونه‌های بارز آن را در کشور ترکیه نشان دهد. این گروه، با استفاده از متون دینی یهود و اسناد و مدارک قابل توجه مربوط به صهیونیست‌ها و فراماسون‌ها، همسانی‌ها، تشابهات و تمایلات فراوانی را در مبانی فلسفی، تشکیلات سامانی، آداب و سنن، علائم، رنگ‌ها، اشکال و ابزارهای مقدس (با معانی رمزی)، سوگند خوردن به تورات و وحدت رویه و عمل در تحولات سیاسی کشورهای اسلامی فراروی خوانندگان قرار می‌دهد که می‌توان نمونه‌های آن را در سایر کشورهای اسلامی از جمله ایران کاملاً محتمل دانست.
11- صهیونیسم مسیحی/ محمد رجبی/ مرکز اسناد انقلاب اسلامی
هرچند صهیونیسم مسیحی پدیده‌ای نو در سیاست به شمار می‌رود، ولی ریشه‌هایی در تاریخ نیز دارد. گروهی پیدایش صهیونیسم مسیحی را با وقوع پروتستانیسم هم‌زمان می‌دانند. با آغاز قرن بیستم صهیونیسم مسیحی به جریانی قابل تعریف مبدل گردید و نقش مؤثری را در مناسبات سیاسی‌ـ‌اجتماعی ایالات متحده بر عهده گرفت. این جریان تلاش کرد با افزایش بودجة‌ نظامی و ارتقای توان نظامی ایالات متحدة آمریکا از خودش دفاع کند. این گروه با در دست گرفتن تبلیغات و جهت‌دهی به تفکرات عمومی در صدد پیروزی کاندیداهای محافظه‌کار و مقابله با کشورهای کمونیستی و اسلامی برآمده است. در این تحقیق تلاش شده است، ضمن واکاوی سابقه و ریشه‌های تاریخی مسیحیان صهیونیست، به جایگاه این گروه و جریان در صحنة‌ سیاست داخلی و خارجی آمریکا اشاره شود و در نهایت به معرفی مؤسسات و سازمان‌های صهیونیسم مسیحی در آمریکا پرداخته شود.
12- میراث اسطوره‌ها/ جورجی کنعان/ نشر موعود
یکی از تحریفات مسیحیت نفوذ صهیونسیم در بطن اعتقادات و اندیشه‌های مسیحی‌گری است. یکی از اثرات این نفوذ یهودی شدن حاکمیت آمریکا و گسترش آموزه‌های اعتقادی و اخلاقی یهودی در نظریات و اعمال مسیحیان غربی است. نویسنده، به استناد اقوال و آثار متقن، از نحوة گسترش اندیشه و افکار آیین یهود در جان و روح مسیحیان و رشد اصول‌گرایی مسیحی در اروپا و آمریکا سخن می‌گوید؛ جریانی که زمینه‌های ظهور و شکل‌گیری جنبش‌های اصول‌گرا در سال‌های آخر سدة بیستم میلادی را فراهم آورد و تولد یک ایدئولوژی اثرگذار در شرایط کنونی را سبب شد. روند مسیحیت یهودی‌شده و صهیونیست‌شده در گذر تاریخ و در دنیای جدید، عوامل ایدئولوژیک و استراتژیک مشترک اصول‌گرایان، رشد اصول‌گرایی و امپریالیسم اصول‌گرایی از جمله مباحث کتاب به شمار می‌روند.
13-نقش‌آفرینی یهودیان مخفی در مسیحیت/ یوسف الرشاد/ نشر موعود
یکی از مؤثرترین رویدادهای سیاسی جهان نفوذ صهیونیسم در مسیحیت است. کتاب حاضر این نفوذ و اثرات آن را با هدف شناساندن یهودیان مسیحی‌نما و صهیونیسم مسیحی تبیین و تشریح کرده است.
نویسنده این کتاب نحوه نفوذ «یهودیان مخفی» در میان مسیحیان از سال‌های اولیه تولد این آیین تا عصر حاضر را شرح می‌دهد. وی همچنین می‌کوشد تشریح نماید که چگونه فیلسوفان یهود توانسته‌اند با استفاده از نظریات و آرای فلسفی خویش افکار و عقاید دیانت مسیحیت را تغییر دهند و به این وسیله حتی بر سیاست‌های جهانی نیز تأثیر بگذارند. عناوین مباحث مندرج در کتاب عبارت‌اند از: نقش پولس یاشائول در تحریف دیانت مسیحی، نقش یهودیان مخفی در تحریف کلیسای کاتولیک، یهودیان مخفی در اندلس (مارانوس‌ها) و یهودیان مخفی و آثار آن‌ها در کلیسای پروتستانی.