کسر درصدی از حقوق و واریز آن به صندوق بازنشستگي كشوري در عین عدم رضایت افراد

سؤال:
در اين سازمان از بدو استخدام كارمندان، معادل سي درصد از حقوق و مزاياي مستمرّ آنها را به عنوان پس‌انداز و بازنشستگي كسر مي‏كردند و از محلّ جمع‌آوري اين وجوه «وام رفع احتياج و تهية مسكن» براساس تاريخ استخدام به كارمندان اين سازمان پرداخت مي‏شد. ليكن از تاريخ 1/1/1375 كارمندان اين سازمان مشمول قانون استخدام كشوري گرديدند و پرداخت وام «رفع احتياج و تهية مسكن» ملغي گرديد و قرار بر اين شد كه پس‌انداز هريك از كارمندان دوسوم به صندوق بازنشستگي كشوري و يک‌سوم بقيه به كارمندان ذي‌نفع پرداخت گردد... اينجانب به‌علّت نياز شديدي كه به طلب خود دارم راضي نيستم كه پس‌اندازم صرف خريد خانه براي ديگر همكارانم شود، آيا كساني كه از محلّ پس‌انداز اينجانب و سايرين اقدام به خريد مسكن نموده‏اند، مي‏توانند ازنظر شرعي در اين خانه‏ها زندگي كنند و اعمال اسلامي را بجا آورند يا خير؟
جواب:
اگر مطابق مقرّرات مذكور استخدام شده‏ ايد بايد طبق مقرّرات عمل كنيد و رضايت شما برخلاف آن اثر ندارد و تصرّف و عبادت در خانه ‏ها مانع ندارد.
منبع:جزوه احکام مالي/ بر اساس فتاوای امام خامنه‌ای/ انتشارات زمزم هدایت/ پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید