آرشیو پرسش و پاسخ ها: افسردگی

آفات زندگی مشترک

آفات زندگی مشترک چیست؟
آفت زندگي مشترك
توصیه های زير را براي بقا و دوام زندگي خود به كار ببنديد تا شادي زندگي مشتركتان خيلي زود رنگ نبازد. بنابر این بی توجهی به این امور نیز می‌تواند بعنوان آفت و آسیب زندگی و سعادت خانواده شمرده شود که بطور خلاصه و اجمال بیان می‌شود:
1- عدم رسيدگي به وضع ظاهر
زندگي در جريان است، تولد فرزندان، بيماري، وزن اضافه كردن و خيلي اتفاق‌هاي ديگر كه پي در پي در حال شكل‌گيري هستند. قرار نيست شما هميشه به همان شكل، شمايل و وضعيتي كه بار اول همسرتان را ملاقات كرده‌ايد، باشيد. پس بیشتر مراقب ظاهر خود باشید یا خود وهمسرتان آسیب نبینید
2- گذراندن وقت بيشتر با دوستان و خارج از خانه 
سپري كردن بيشتر اوقات با دوستان بیرون از خانه ، باعث مي‌شود به زندگي مشترك شما آسيب جدي وارد شود. 
3- اولويت قرار دادن چيزهاي ديگر
داشتن يك زندگي رضايتمند بسيار مهم است. داشتن اولويت‌هاي ديگر مثل كار، دوستان يا سرگرمي‌هاي مختلف در زندگي و برتري دادن آنها به رابطه زناشويي، ممكن است كه اين حس را در شريك زندگي شما ايجاد كند كه رابطه شما ضعيف شده و فاصله زيادي بين شما به وجود آورد. 
3-مشورت نكردن در مورد كارها
بر اساس تحقيقات انجام شده سال 2007، اختلاف عمده 37 درصد از زوج‌ها از مسائل مالي سرچشمه مي‌گيرد كه از اين ميزان 82 درصد آن به پنهانكاري آنها در خريد لوازم و وسايل شخصي و غيرشخصي برمي‌گردد. 
4-فراموش كردن مسائل بظاهر کم اهمیت
گاهي فراموش كردن مسائل به ظاهر كم‌اهميت، مي‌تواند همسرتان را دلخور و آزرده كند. چيزهايي مثل سلام و خسته نباشيد ، محبت كردن به همسر، تشكر كردن به خاطر انجام كارهای خانه و گفتن دوستت دارم به خانم خانه و....
5-انتقاد و عيب‌جويي‌هاي مكرر
پيدا كردن عيب و ايرادهاي افراد ديگر بخصوص شريك زندگي‌تان، مي‌تواند خيلي ساده و آسان باشد، اما اين عيب‌جويي‌هاي مكرر مي‌تواند تبديل به عادتي بسيار بد و ناشايست شود كه بعد از مدتي شريك زندگي شما را با بي‌رحمي، آزرده و دلسرد كند و زندگي‌تان را به تنگنا بكشاند. 
6-گناه خود را به گردن ديگران انداختن
اغلب ما دنبال كسي مي‌گرديم كه همه گناه‌ها را به گردنش بيندازيم. چه كسي بهتر و نزديك‌تر از شريك زندگي‌مان؟ شايد با اين كار احساس بهتري پيدا كنيم و فكر كنيم از خطر مورد اتهام قرار گرفتن نجات پيدا كرده‌ايم، اما با آزردن همسر خود باعث عكس‌العمل‌هاي شديدي از طرف او مي‌شويم و ساعت‌ها و دقيقه‌هاي زندگي‌مان را كه مي‌تواند در آرامش و صفا طي شود، دچار بحران مي‌كنيم.